Back (pack) home

15 augustus 2017 - Parijs, Frankrijk

11:00 uur Agde

IMG_9196IMG_9197Het zit erop. Vandaag gaan we weer terug naar huis met de trein. Het plan is om met de TGV van Perpignan naar Parijs te gaan. Om 14:45 uur moeten we aankomen in Parijs volgens het reisschema, om daarna om 17:25 de Thalys naar Schiphol te nemen waar we om 20:24 arriveren. Dan is er nog de laatste etappe naar Amersfoort met de intercity.

Wanneer alles volgens schema verloopt hebben we 2,5 uur in Parijs overstaptijd, dat  moet genoeg zijn om nog even de Eiffeltoren te bezoeken. Zou leuk zijn om die foto nog toe te voegen. Maar goed, we hebben nu al (op z’n Frans) 15 minuten vertraging…

18:00 uur Ergens tussen Parijs en Brussel.

Uiteindelijk met slechts 20 minuten vertraging aangekomen in Parijs. Dat betekent dat we nog ruim twee uur hadden om via de Eiffeltoren naar Gard du Nord te gaan. Lijkt veel, maar dit viel in de praktijk toch tegen, aangezien de RER A die ons snel naar de Eiffeltoren zou moeten brengen, niet reed. Maar met een omweg en via vele metrostations toch nog ons doel gehaald…. Rowan heeft de Eiffeltoren gezien en we waren op tijd op Gare du Nord om in de Thalys te stappen.

IMG_1607IMG_9203IMG_9204

Dit is het laatste reisverslag van deze vakantie. Het idee was ontstaan om de ouders van Rowan een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee van hun zoon. Voor het eerst meer dan twee weken op stap zonder zijn ouders is natuurlijk best heel spannend voor Rowan, maar ook voor (andere) Andre en Erica. De Backpacky blog is uitgegroeid tot een dagelijks ritueel in onze vakantie wat wij allemaal erg leuk vonden om te doen.

De vele reacties en de constante bezoeker statistieken (18 tot 22 unieke bezoekers per dag) motiveerden ons nog meer om leuke verhaaltjes te schrijven en mooie foto’s te uploaden. (en vaak tot in de late uurtjes.)

Rest ons om aan te geven dat volgens onze restaurant ranking we 9 augustus het lekkerst hebben gegeten (Pinchos en voor Ruben en Rowan ook nog een Steak Frites) op het plein in Pamplona. Gemiddelde score was 8,9. En de Pest competitie is gewonnen door…. Dat is nog niet bekend. We gaan zo de competitie afronden. De laatste tussenstand: Ruben 16, Andre 16, Rowan 13 en Qunera 10. Het kan nog alle kanten op !