Een dagje Tobameer

21 juli 2018 - Tuk Tuk, Indonesië

Uitslapen, dat hadden we allang niet meer gedaan. Aangekomen bij ons semi – luxe resort (mooi van buiten, maar binnen nodig aan een onderhoudsbeurt toe) besloten we zaterdag vooral te besteden aan relaxen. En dat begint dus met uitslapen. Het ontbijt werd tot tien uur geserveerd en dus schoven we vijf voor tien slaperig aan. We hadden keuze uit tussen American breakfast en pancakes. Ruben ging uiteraard weer voor de bananen pancake. Na het ontbijt: zwemmen! Het Tobameer was een mogelijkheid, maar wij kozen voor het zwembad vlak voor onze deur.

Het is niet druk in het resort. Een paar Duitsers, Fransen en Tsjechen en hier en daar een Nederlands gezinnetje. Na het zwemmen gingen we verder relaxen op ons terras: lezen, video kijken en oh ja… blog bijwerken 😊. De ruim 400 foto’s van de Jungle Trek moesten ook nog worden beoordeeld en gesorteerd (leuk zo’n hobby), en zijn gereduceerd tot minder dan 200.

IMG_3019 IMG_3021IMG_3024

Hebben we dan verder niks gedaan? Rond een uur of drie zijn we toch maar even de toerist gaan spelen. Via de receptie hebben we een Betjak geregeld (een brommer met zijspan) en deze heeft ons naar twee dichtbij gelegen toeristische attrakties gebracht. Een klein museum over het Batak volk, met de typische puntdak huizen, ‘stenen stoelen’ onder een zeer oude boom en totempalen. En vervolgens een overdekte toeristische markt met vele kraampjes die allemaal hetzelfde aanbieden: kleding en houtsnij werk. Het leukste was eigenlijk het tripje met de Betjak. Om vijf uur waren we weer terug in ons resort. Het diner later op de avond hebben we al kaartend doorgebracht in een klein familiair grilrestaurantje.

Het Tobameer…. Het uitzicht is magnifiek, het weer is heerlijk (warm, maar koeler dan de benauwde hitte van Medan, of de vochtige hitte van het oerwoud.) en dus is het er prima vertoeven. Een mooie afsluiter van een ruime week Sumatra.

1. J.A.C.von Bannisseht:
    24 juli 2018
    Juli - 24 - 2018

Wat goed van jullie, dat je denkt aan een poosje om te rusten.
    Ik zie dat het "zadeldak" van het Batak huis op de foto, met gagalvaniseerde golfplaat is bedekt. Dat was vroeger niet zo. Toen was het bekleed met de zwarte vezels van de (ik dacht) "Aren" palm. Maar ja, de tijden veranderen. Het zou leuk zijn als je in zo'n Batak dorp één of ander feestje kon meemaken; b.v. een oogstfeest of een bruiloft. Dan worden er meestal traditionele dansen in klederdracht uitgevoerd. Maar ja, dat moet je net treffen. Was het tochtje in de betjak leuk? Wat een avontuur hé. Weer iets aparts gedaan.
    Ik zal jullie verder niet vermoeien met m'n geleuter.
    Heel hartelijk bedankt voor deze reportage. Heb er ook van genoten.
    Wens jullie nog een gezonde en gezegende tijd toe, geniet er samen van.
    Heel veel liefs uit het tropische Holland. (Hitte golf)